naskay
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

منبع کویلی دار یا منبع کویلی نوع ساده تر از مبدل های حرارتی پوسته و لوله (shell &tube) می باشد. از منابع کویل دار برای تولید و ذخیره آبگرم مصرفی در مصارف خانگی ، تجاری و صنعتی سبک و نیمه سنگین استفاده می شود.
مخزن کویلی از یک استوانه فلزی ایستاده یا افقی بستگی به فضای موتورخانه ، دو عدد عدسی محدب در بالا و پایین و یک یا چند رشته کویل دار تشکیل شده است .  قیمت منبع کویل دار پارامتری وابسته به ظرفیت ، کیفیت بدنه ، جنس و مقدار کویل ها و ... می باشد .
بدنه منبع کویلی از جنس ورق گالوانیزه گرم می باشد که از ضخامت ۳ تا ۱۶ میلیمتر بسته به ابعاد ظرفیت ، فشار و.... قابل تولید می باشد . کویل ها می تواند از جنس مس ، استیل یا گالوانیزه بر حسب نوع مصرف انتخاب شود . شکل ظاهری منبع کویل دار نیز مارپیچ یا اسپیرال ، حلزونی و یو شکل می باشد .

ظرفیت منبع کویل دار
منبع کویل دار در ظرفیت های ۳۰۰ الی ۱۰۰۰۰ لیتر و در دو حالت ایستاده (عمودی) و خوابیده (افقی) بسته به نیاز سیستم تولید می گردد . در انتخاب منابع کویلی باید به ابعاد موتور خانه و اندازه ورودی ها و عرض و ارتفاع درب ها دقت نمود .
منبع کویل دار گروه صنعتی ناب زیست ترکیبی از دوام و طراحی اختصاصی را ارائه می کند. این شرکت بیش از 15 سال است که انواع منبع کویلی را در اندازه و ظرفیت های مختلف، جهت استفاده درمراکز علمی، هتلها، بیمارستانها، مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری، موسسات و مراکز مختلف صنعتی تولید میکند.محاسبه حجم یا ظرفیت منبع کویل دار معمولاً بر حسب میزان تقاضای محل اعم از منازل مسکونی، کارخانجات، استخرها و ... محاسبه می‌شود. به طور مثال در استخر با دانستن تعداد شناگران و مقدار مصرف 50 لیتر برای هر نفر، و با ضرب کردن عدد بدست آمده در ضریب تقاضا (بین 0.4 تا 0.6) حجم مخزن به دست می آید که این میزان در ضریب 1.2 (ضریب ذخیره) ضرب می گردد.
ضریب تقاضا : ضریب تقاضا ضریبی است که که به دلیل همزمان نبودن استفاده ساکنین ( در ساختمان) ، شنا گران (در استخر ها) و ... از دوش ها و دستشویی ها در میزان مصرف ضرب می گردد.
ضریب ذخیره : منابع ذخیره آب در زمان استفاده ممکن است در پیک بار، به شدت آب کم کنند و آب سرد جبرانی وارد آنها شود که این آب سرد باعث سرد شدن کل منبع شده و حرارت دیگ، توان تامین گرمای مورد نیاز برای متعادل کردن حرارت را نخواهد داشت، به همین دلیل ضریبی به نام ضریب ذخیره منبع را در حجم مصرف بدست آمده ضرب می کنیم تا از یکنواختی درجه حرارت در زمان پیک مصرف اطمینان حاصل شود. این ضریب برای کاربری های مختلف، متفاوت است و برای استخر ها معمولا برابر با 1.2 در نظر گرفته می شود.
برای محاسبه ظرفیت مخزن مورد نیاز منبع کویل دار درجه حرارت آب مصرفی، درجه حرارت بویلر و دبی در گذر هر کدام مورد نیاز است. در صورت قرار دادن این اعداد در اختیار کارخانجات سازنده منبع کویل دار، توان محاسبه ظرفیت آن ها را خواهند داشت.

ظرفیت منبع کویل دار
کلیه مراحل تولید منبع کویلی در شرکت ناب زیست با حفظ جزییات مشابه شرکت کریر آمریکایی carrier میباشد که بواسطه آموزش توسط متخصصین، در این شرکت مهیا گردیده است.
در کنار طرح و نقشه متمایز استاندارد، بکارگیری مرغوب ترین متریال اولیه و نیز ملحقات، بکارگیری ورق بدنه با ضخامتهایی بالاتر از استاندارد جهت بالا بردن طول عمر منبع کویل دار، تجهیزات ساخت و نوع عدسی های فشار قوی (تروسفریکال) بکار رفته مطابق آخرین نسخه استاندارد ASME توسط دستگاههای پرس و لبه زن پیشرفته می باشند.
گروه صنعتی ناب زیست افتخار تامین بزرگترین منبع کویلدار کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) را داشته و در کنار نام بزرگترین شرکت های رده اول بین المللی در وندور لیست شرکت ملی نفت ایران ، شرکت ملی گاز ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جهت تولید مخازن کویل دار مورد تایید می باشد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۲:۰۷ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب